FANDOM

Parafia Parzymiechy, Parafia Świętych Apostołów Piotra i Pawła w Parzymiechach – rzymskokatolicka parafia pod wezwaniem św. Piotra i Pawła. Siedziba parafii i kościół parafialny znajdują się w Parzymiechach. Obecnie proboszczem jest ksiądz Roman Szkop. Parafia znajduje się w dekanacie krzepickim w archidiecezji częstochowskiej.

Zasięg parafiiEdytuj

Do parafii Parzymiechy należą: Parzymiechy, Chałków, Cieśle, Giętkowizna, Gligi, Grabarze, Kiedosy, Kleśniska, Napoleon, Rozalin, Szczepany, Troniny, Załęcze Małe i Zimnowoda.

Na terenie parafii znajduje się kościół parafialny św. Piotra i Pawła w Parzymiechach, kaplica św. Józefa Rzemieślnika w Grabarzach, kociół filialny Podwyższenia Krzyża Świętego w Załęczu Małym. Parafia posiada dwa cmentarze: w Parzymiechach oraz w Załęczu Małym.

ProboszczowieEdytuj

Od czasu powstania parafii kierowali nią następujący proboszczowie:

HistoriaEdytuj

Parafia została utworzona w średniowieczu, a najstarsza o niej wzmianka pochodzi z roku 1459. Przejściowo - XVI-XVII wiek - kościół został przejęty przez protestantów. Wielokrotnie zmianiały się granice parafii. Podobnie przebudowywana była jej główna świątynia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki